Introducció
Avui dia, en gairebé tots els entorns laborals ens trobem amb situacions que generen riscos psicosocials que produeixen estrès. Alguns dels estressors més comuns en l'àmbit professional són:
- L'excessiva càrrega de treball
- Un ritme de treball massa alt
- La falta de control sobre el treball
- La falta de desenvolupament professional
- Canvis importants, com un ascens en el treball
- Canvis constants, que provoquen haver de dedicar un temps a adaptar-nos.
Totes les empreses han de realitzar, amb ajuda del seu servei de prevenció propi o aliè, una avaluació de riscos psicosocials per a intentar evitar aquestes situacions. Al mateix temps, les persones treballadores també poden adquirir unes certes capacitats per a tractar adequadament aquelles situacions que són susceptibles de generar estrès.
Gestionar adequadament el nostre temps, així com tenir en compte la importància de conrear una atenció plena en les labors que estem desenvolupant, és fonamental per a sentir-nos més tranquils i relaxats en el treball.
Consells
A continuació, et presentem 10 consells per a aprofitar millor el teu temps en el treball:
- Planifica la jornada laboral. Dedica els primers minuts del dia a preparar i programar les tasques que realitzaràs i revisa les del dia anterior.
- Fixa un temps a dedicar per a cada tasca o activitat.
- Pren nota de les teves idees i consultes. Tingues a mà sempre una agenda.
- Estableix metes i objectius reals en temps reals.
- Evita interrupcions. No tinguis el mòbil a mà.
- No lamentis el treball que tens per fer, així només perds el temps.
- Mantingues la teva taula ordenada.
- Disposa de la documentació necessària a mà abans d'iniciar una tasca.
- No procrastinis. No retardis activitats que has d'atendre,substituint-les per altres més ocioses com consultar les xarxes socials.
- Adapta les tasques a la teva corba de rendiment. Per exemple, reserva els treballs rutinaris per al final del dia.
Última actualització: 08/05/2023